Garantie
Kussens: 2 jaar garantie
1. Octasmart® biedt een garantie van 2 jaar voor Octasmart®-kussens en garandeert de kwaliteit van materialen en afwerking binnen de garantieperiode.
2. De afneembare kussensloop wordt geleverd met een garantie van 1 jaar voor de kwaliteit en afwerking van het product.
3. We zullen het Octasmart®-kussen of -kussensloop als gevolg van een gebrekkige afwerking of defecten van het materiaal kosteloos vervangen of repareren tijdens de garantieperiode, onder voorbehoud van de beperkingen van deze garantie.
4. Octasmart® betaalt alle gerelateerde kosten voor reparatie of vervanging van het product aan de oorspronkelijke leverancier. Aanvullende transportkosten zijn voor rekening
van de klant.
5. De garantie is geldig vanaf de datum van aankoop van het product en is 2 jaar geldig en kan worden geclaimd door het originele aankoopbewijs te overleggen.
6. In het geval van een reparatie of vervanging van een product wordt de garantie niet vernieuwd of verlengd, maar blijft deze gelden vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum.
De garantie is niet geldig als:
1. Het product is beschadigd als gevolg van verkeerd gebruik, onzorgvuldige behandeling of fysiek misbruik.
2. De kussensloop is ingesneden, gescheurd of verbrand.
3. Er problemen ontstaan als het product niet wordt gewassen en/of onderhouden volgens de instructies.
4. Als gevolg van normale productslijtage.
5. Het product niet schoon is, of als het geretourneerde product niet beschermd is tegen beschadiging tijdens het transport.
6. De klant kan geen origineel aankoopbewijs overleggen.
7. Voor aanvullende transportkosten.
Toppers: 8 jaar garantie
1. OCTAsmart® topper core heeft 8 jaar beperkte garantie en de verwijderbare topper cover heeft 1 jaar garantie voor de kwaliteit en afwerking van het product. De verkoper garandeert dat wij je OCTAsmart® topper vervangen of repareren als deze defect is door gebrekkig vakmanschap of materiaal, met inachtneming van de in deze garantie beschreven beperkingen.
2. Deze garantie omvat niet een normale toename in zachtheid van het kernmateriaal die de drukverlagende eigenschappen van de topper niet aantast. Deze garantie omvat ook niet de normale vermindering van de dikte van de topper, die kan veranderen van 5 tot 15%. Door de elastische componenten van de topper hebben de afmetingen (lengte en breedte) een tolerantie van ongeveer 2%, wat normaal is en niet gedekt wordt door de garantie.
3. In het geval van een productclaim behoudt de verkoper zich het recht voor om de topper professioneel te laten inspecteren en kan hij jou vragen om foto's van het gehele slaapoppervlak van de topper met zichtbare gebreken te verstrekken. Houd er rekening mee dat de defecte topper moet worden teruggestuurd naar de verkoper voor inspectie om de juiste oplossing te bepalen, indien van toepassing, onder garantie. Alle verzendkosten van en naar de verkoper zijn uitsluitend de verantwoordelijkheid van de oorspronkelijke koper, ongeacht of een defect al dan niet door de verkoper wordt bevestigd.
4. Productclaims met betrekking tot fabricagefouten (naaifouten, eventuele vlekken en andere onvolkomenheden), die het functioneren van de topper niet beïnvloeden, dienen binnen 30 dagen na levering van de topper aan de verkoper te worden gemeld.
5. De fabrikant geeft geen garantie voor topperveranderingen en -fouten veroorzaakt door het gebruik van de topper dat niet in overeenstemming is met de gegeven instructies en waarschuwingen zoals gedefinieerd in de garantieverklaring. Claims voor topperreparatie of toppervervanging veroorzaakt door dergelijke fouten en door gebruik dat niet in overeenstemming is met instructies, worden niet gehonoreerd.
6. De garantie is geldig vanaf de datum van aankoop van het product en is geldig voor 8 jaar en kan worden geclaimd door het originele aankoopbewijs te verstrekken. In het geval van reparatie of vervanging van het product wordt de garantie niet vernieuwd of verlengd, maar loopt deze door vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum.
7. Als je na 2 jaar vanaf de aankoopdatum een geldig beroep doet op de garantie, zal de verkoper je een gelijkwaardige vervangende topper verstrekken, mits je een percentage van de prijs van de topper betaalt als volgt:
Jaarlijkse garantiestructuur:
0-2 jaar: volledige garantie
Jaar 3: garantie verminderd met 25%
Jaar 4: garantie verminderd met 45%
Jaar 5: garantie verminderd met 65%
Jaar 6: garantie verminderd met 75%
Jaar 7: garantie verminderd met 85%
Jaar 8: garantie verminderd met 95%
De garantie is niet geldig:
1. Indien het product beschadigd is door verkeerd gebruik, onzorgvuldige behandeling of fysiek misbruik zoals snijwonden, scheuren, brandwonden of vloeistofvlekken.
2. Indien er problemen ontstaan als het product niet volgens de was- en/of onderhoudsvoorschriften is onderhouden.
3. Indien de problemen het gevolg zijn van misbruik of onzorgvuldige behandeling. Door normale slijtage van het product. Indien het product niet in hygiënische staat is of indien het geretourneerde product niet is beschermd tegen beschadiging tijdens het transport.
4. Indien de productfouten te wijten zijn aan andere oorzaken dan gebrekkig vakmanschap of materiaal.
5. Indien het ontstaan van schimmel, vuil en geurtjes het gevolg is van slecht luchten.
6. Indien het product niet binnen een maand na de datum van levering is geopend.
7. Voor transportkosten.
8. Indien de klant geen origineel aankoopbewijs kan overleggen.
Matrassen: 18 jaar garantie
1. De Octasmart®-matraskern heeft 18 jaar beperkte garantie en de afneembare matrashoes heeft 1 jaar garantie voor de kwaliteit en afwerking van het product. De verkoper garandeert dat we uw Octasmart®-matras vervangen of repareren als deze defect is als gevolg van gebrekkige afwerking of materialen, onder voorbehoud van de beperkingen die in deze garantie worden beschreven.
2. Materialen in het matras zullen niet veranderen bij normaal gebruik. De dikte van het matras kan met 5% tot 15% verminderen. Een dergelijke vermindering van de dikte wordt als normaal beschouwd. Schadeclaims en terugbetalingsclaims die worden veroorzaakt door een dergelijke vermindering zullen worden afgewezen.
3. Voor matrasafmetingen gelden industriestandaard toleranties, +/- 10 mm in hoogte en +/- 20 mm in breedte en lengte. Deze tolerantie wordt als normaal beschouwd en is geen defect van het matras. Een dergelijke variatie kan zelfs optreden na langdurig gebruik van de matras.
4. Een gedeeltelijke toename van de zachtheid van het matras wordt niet als een defect beschouwd, maar als een gevolg van normaal gebruik. Daarom worden dergelijke verhogingen van de zachtheid niet gedekt door de garantieverklaring.
5. In het geval van een claim behoudt de verkoper zich het recht voor om het matras professioneel te inspecteren en kan hij vragen dat er foto's worden verstrekt van het gehele slaapoppervlak van het matras, waarin de zichtbare gebreken worden aangegeven. Let op: het defecte matras moet aan de verkoper worden geretourneerd voor inspectie om te bepalen welke oplossing er eventueel onder de garantie wordt gevonden. Alle verzendkosten van en naar de verkoper zijn uitsluitend de verantwoordelijkheid van de oorspronkelijke koper, ongeacht of een defect door de verkoper wordt bevestigd of niet.
6. Claims met betrekking tot fabricagefouten (naaifouten, eventuele vlekken en andere onvolkomenheden), die de werking van
het matras niet beïnvloeden, moeten binnen 30 dagen na de levering van het matras aan de verkoper worden gemeld.
7. De fabrikant geeft geen garantie bij veranderingen aan het matras en voor fouten die worden veroorzaakt door gebruik van het matras dat niet in overeenstemming is met de meegeleverde instructies en waarschuwingen zoals omschreven in de garantieverklaring. Claims voor reparatie of vervanging van het matras veroorzaakt door dergelijke fouten en door gebruik dat niet in overeenstemming is met de instructies worden afgewezen.
8. De garantie is geldig vanaf de datum van aankoop van het product en is 18 jaar geldig en kan worden geclaimd door het originele aankoopbewijs te overleggen. In het geval van een reparatie of vervanging van een product wordt de garantie niet vernieuwd of verlengd, maar blijft deze gelden vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum.
9. Alle matrassen hebben een gewichtslimiet van 140 kilo aan elke kant. Gebruik boven dit gewichtslimiet valt niet onder de garantie.
10. Onze matrassen zijn geschikt voor standaard lattenbodems en ledikanten. Zorg er bij lattenbodems voor dat de maximale afstand niet groter is dan 7,5 cm. Een matras slijt sneller als de openingen breder zijn en de garantie vervalt als de openingen groter zijn dan 7,5 cm.
11. Wees voorzichtig bij het uit de verpakking nemen en uitrollen van het Octasmart®-matras. De instructies staan in een welkomstboekje en leggen het proces voor het openen en herstellen uit. Let op: matrassen hebben tot 24 uur nodig om volledig te herstellen van hun gerolde vorm.
12. Onze memory foammatrassen moeten eenmaal per week worden omgedraaid tijdens de eerste 4 weken van gebruik en daarna eenmaal per 4 weken. Draai de hoofdkant naar de voetenkant en vice versa.
13. Als u een geldige claim onder de garantie indient na 5 jaar na de aankoopdatum, zal de verkoper u als volgt een gelijkwaardig vervangend matras ter beschikking stellen, mits u een percentage van de prijs van het matras betaalt:
Jaarlijkse garantiestructuur:
0-5 jaar: Volledige garantie
jaar 6: Garantiebedrag verminderd met 25%
jaar 7: Garantiebedrag verminderd met 35%
jaar 8: Garantiebedrag verminderd met 45%
jaar 9: Garantiebedrag verminderd met 50%
jaar 10: Garantiebedrag verminderd met 55%
jaar 11: Garantiebedrag verminderd met 60%
jaar 12: Garantiebedrag verminderd met 65%
jaar 13: Garantiebedrag verminderd met 70%
jaar 14: Garantiebedrag verminderd met 75%
jaar 15: Garantiebedrag verminderd met 80%
jaar 16: Garantiebedrag verminderd met 85%
jaar 17: Garantiebedrag verminderd met 90%
jaar 18: Garantiebedrag verminderd met 99%
De garantie is niet geldig als:
1. Het product is beschadigd als gevolg van verkeerd gebruik, onzorgvuldige behandeling of fysiek misbruik.
2. Er problemen ontstaan als het product niet wordt gewassen en/of onderhouden volgens de instructies.
3. Problemen zijn het gevolg van verkeerd gebruik of onzorgvuldige behandeling. Als gevolg van normale productslijtage. Het product niet schoon is, of als het geretourneerde product niet beschermd is tegen beschadiging tijdens het transport.
4. Defecten van het product veroorzaakt worden door andere oorzaken dan gebrekkige afwerking of materialen.
5. Het ontstaan van schimmel, vuil en geuren is het gevolg van slechte ventilatie.
6. Het product is niet binnen één maand na de leveringsdatum geopend.
7. Voor aanvullende transportkosten.
8. De klant kan geen origineel aankoopbewijs overleggen.